MetalGearRexs

This is the blog of Anton Cholakov, a.k.a. MetalGearRex. HF with it!

Monday, June 19, 2006

Изгубени из сорса или как с Opera не можах да си сложа картинка

И така, стигаме до момента, в който Николай ми прати картинка за предния пост и аз трябваше да я кача. Кликам си на "add image" и си избирам снимката от компа, избирам си да е центрирана и да не ползва винаги тези настройки. Давам "ОК" или там каквото беше и чакам да се ъплоудне. Накрая свърши и ми пише, че като кликна на "готово" и ще мога да поствам със снимката. ОК, обаче тази картинка никъде не се появи! И след като постнах тя не се появи никъде в съобщението. Много добре, пиша на Пешо и той ми вика, че трябвало да я сложа в текста на съобщението, само дето нея ник'ва я няма и нито мога да я драг-н-дроп върху текста, нито да я копи-пейстна. Ъплоуднах снимката точно 4 пъти, но всеки път едно и също.
След краткия спор относно кой е некадърен - аз, че ползвам Опера, или авторите на сайта, че не са му направили нормална поддръжка, накрая Пешо си легна и ме остави да се оправям сам със заръката "на сутринта да има снимков материал". Ми ОК, само дето...
Отворих сорса на джама, в който ми е картинката и оттам взех адреса й (тя, естествено просто е качена на сървъра на блогспот, нищо повече). Оттам се пробвах да видя намеря как да я сложа, но за съжаление явно има само някаква системна функция, която прави това автоматично, а аз май няма как да я изпълня собственоръчно. Ми ОК, във "великия" хелп пише, че изображения могат да се слагат и по тривиалния начин - таг за изображение и адреса, където тя се намира. Супер - копи-пейст на цялата конструкция и замествам примерите с адреса на снимката. И воала - на превю на едитването ми го показва със снимката. Само дето след като постнах, нея отново я нямаше. ОК, там пише някаква стойност "алтернативна" - записвам втория адрес, който взех от сорса на джама с картинката - този път тя е в резолюция 1600, докато първата е 320. Отново същото - на превю си бачка, след пост я няма. Сетих, че не бях натиснал все още "готово" и явно снимката няма да е готова за употреба. Направих го, но и това не промени нещата. ОК, отварям сорса на самото съобщение, само дето там не намерих къде трябва да се добавят стойности, че има картинка в поста, а и в крайна сметка, не мога да го променя. Така че отварям блога на Пешо и гледам как са поставени картинките в него. След един голям копи-пейст на частта с картинката и замяна на линка с моя, всичко, което постигнах, е че форматирах картинката по подобие на пешовата - центрирана. И отново при превю я има, след пост я няма. Ръгнах няколко препубликувания на целия (лол!) блог, само дето и това не помогна. Интересното е, че освен снимката, липсва и текства след нея. Започвам да си мисля, че проблемът е в браузъра ми, който не може да изобрази снимката, но все пак го прави при превю, а и на блога на Пешо ги отваря без проблем.
Единственото, което ми остава да пробвам е да сложа неговата картинка и да видя дали ще пробачка. Ако и това не стане, вече не знам какво точно трябва да направя.
Има ли време, след което снимките стават активни в блога? Ако някой има идея какво трябва да направя, да каже. И недейте ми тръгва със "сложи си FireFox"!

EDIT: Е, стигна се до развръзка! Отново с помощта на пейста от блога на Пешо и подмяна на линковете, успях да си сложа картинката! Интересното беше, че като си разгледах блога го нямаше и този пост, и снимката. След един рефреш, всичко се оправи. Явно това е бил проблемът! LOL! ROFLOL! Айде, май вече ще стане номерът! :)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home